Бягане 40км

Право на участие имат

Мъже и жени 18-39г, ветерани 40г+

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ УЧАСТНИЦИТЕ НА ВСИЧКИ ДИСЦИПЛИНИ И ДИСТАНЦИИ:
До участие се допускат само лица, навършили 18 годишна възраст към деня на старта. Всеки
участник попълва декларация за съгласие с условията на провеждането на събитието и
освобождаване от отговорност на организаторите.

ВАЖНО! Върху стартовите номера са изписани телефони за спешно повикване. Ако изгубите
маркировката и се движите повече от 500 м по немаркиран участък, задължително се върнете
назад до последната маркировка, която сте видели и потърсете следваща.

ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
Участниците са длъжни да се движат само по обозначеното с трасе, без да се отклоняват.
Забранено е изхвърлянето на отпадъци по трасето. Всеки ще може да остави отпадъците си на
обозначените места на контролните пунктове, както и на старт-финала.

При умишлено изхвърляне на отпадъци по трасето, участникът ще бъде дисквалифициран! И повече няма да бъде допускан до наше събитие!

Забранено е късането на маркировката. След приключване на мероприятието тя ще бъде
събрана от организаторите.

НЕОБХОДИМО ОБОРУДВАНЕ И ЕКИПИРОВКА

Задължителна – съд за вода с вместимост минимум 1000 мл; яке
–ветровка/дъждобран ; мобилен телефон със заредена батерия
Препоръчителна – туристически щеки, храна с енергийна равностойност поне 500
ккал, свирка (в случай на произшествие), звънче (за диви животни), челник

от тук може да свалите Track за Бягане 40 км

Изчистване
Код: б42 Категория:

Описание

ТРАСЕ 40 КМ (40км, 1869D+)

Център – железен мост – ул.”Патриарх Евтимий” – местност св.Трифон – Анатемата – пар.св.Илия – Петолъчката  – ловна хижа – с.Добростан – Червената стена – Гонда вода – с.Бачково – х.Момина сълза – Високата пещ – св.Трифон – ул.”Патриарх Евтимий” – център

От старта в центъра на града се преминава през цялата централна улица в посока железния мост и след пресичането му, се продължава наляво през парка и покрай училище „Христо Ботев”, което остава в ляво.  След това се продължава надясно (ако обърнете поглед на ляво ще видите гигантски 300 годишен чинар ) по ул.”Патриарх Евтимий”, и само направо нагоре, докато се излезе от града в местността св.Трифон (където се провеждат ежегодни пехливански борби на празника Трифон Зарезан). Там черния път води наляво и по една от пътеките се хваща нагоре към билото. След края на малкото изкачване предстоят още две по-продължителни изкачвания. Едното – веднага надясно през малка горичка, след което зад вас се открива чудесна панорамна гледка на града и околността. Следващото по-голямо изкачване е до Анатемата (скален феномен с легенда за предателство). На върха (660 м.н.в.)има гледка към Асеновата крепост долу в ниското, към Червената стена, към Стара планина. От там, наляво, по цялото било (Асеновградското конче) по скалиста пътека се достига до пар.св.Илия (762 м.н.в).  От там по продължението на билото надолу се стига до Петолъчката, където се разделят трите трасета.

Трасето продължава нагоре като се редуват гора и поляни, и поради близостта на Лале баир, на места все още е възможно да зърнете като червени пламъчета защитеното Родопско лале. От местността Зеления контейнер до Ловна хижа, се движите по черен път с постепенна лека денивелация. От Ловна хижа рязко сменяте посоката – наляво към Добростан. Тази част от трасето, докато е изкачване, е предимно в гора. По-нагоре по-равните участъци са и по-открити, пътеката преминава в черен път и така до достигането на с.Добростан. Пункта е на мегдана. Няма как да го пропуснете, но и не се застоявайте много, защото рискувате да останете там, заради прословутото родопско гостоприемство. Участници, пристигнали на пункта след 12:30  ще бъдат спирани от по-нататъшно участие и ще бъдат транспортирани до Асеновград.  На близкото било е стартът на парапланеристите от клуб Тангра, където почти ежегодно се провежда Фестивал на екстремните спортове…Излизате от селото и продължавате няколко стотин метра по асфалта, и на маркираната отбивка за Червената стена, поемате към резервата. Продължавате по красиви пътеки и диви места. Там, където е пункта, на няколко метра  се намира една от най-красивите гледки в Родопите (1500 м.н.в). Не пропускайте да я видите! От там започва полегато, а после и по-стръмно спускане към пункта на Гонда вода,1030 м.н.в  (вече неработещ за съжаление, лагер сред природата) , от където трасето продължава надолу към вилната зона на с.Бачково. При достигане на пункта след  16:00 ч, състезателите ще бъдат спирани без възможност да продължат и ще бъдат транспортирани до Асеновград. Трасето продължава по зелена маркировка, с редуване на открити пространства и закътани дерета, лъкатушеща река и останки от вековни постройки, към х.Момина сълза (също неработеща). От хижата се продължава 2,7 км по пътеката към града, като на няколко участъка се откриват разкошни гледки към Родопите и Асеновата крепост. При слизане до Високата пещ над главите ви остава римски мост, което всъщност е канал за вода към ВЕЦ-а в града (част от снимките на прословутия български филм „Вчера” са именно от тук) и след изкачването е най-близката ви среща с Асеновата крепост (буквално отсреща), после трасето продължава 1 км надясно към местността св.Трифон, а оттам по познатия вече участък и маршрут още 1 км до центъра на града за финал.

Отзиви

Все още няма отзиви.

Само влезли клиенти, които са поръчали този продукт, могат да оставят отзив.